Support - Svar på vanliga frågor om lyft | SVERO
close

Kontakta oss

Fyll i kontaktformuläret så återkopplar vi till dig så snabbt vi kan
Jag samtycker enligt integritetspolicy

Tack för din förfrågan!

Vi strävar alltid efter att återkomma till dig inom 24 h
Tillbaka till produkt
Ring oss
+46(0)36 316570
close

Reklamation

Fyll i kontaktformuläret så återkopplar vi till dig så snabbt vi kan
Jag samtycker enligt integritetspolicy

Tack för din fråga!

Vi strävar alltid efter att återkomma till dig inom 24 h
Tillbaka till mina sidor
Ring oss
+46(0)36 316570
start / Support

SUPPORT

Behöver du teknisk support?

SKICKA en supportfråga

Behöver du reklamera en vara?

skicka en reklamation

Här hittar du vanliga frågor








Produkter
Hur mycket stållina behöver jag? (vinsch) keyboard_arrow_downexpand_less

Längd på stållina skiftar beroende på vilken vinsch, se respektive produkt i webshopen eller kontakta oss via info@svero.com för vidare information.

Vilken diameter ska jag välja? keyboard_arrow_downexpand_less
Hjul

För information om diameter på hjul se under respektive produkt i webshopen eller kontakta oss via info@svero.com 

Axel

För information om diameter på axel se under respektive produkt i webshopen eller kontakta oss via info@svero.com 

Kätting

För information om kättingdimension se under respektive produkt i webshopen eller kontakta oss via info@svero.com 

Stållina

För information om diameter på stållina se under respektive produkt i webshopen eller kontakta oss via info@svero.com 

Finns min produkt som galvad? keyboard_arrow_downexpand_less
Vinschar

För information om galvad vinsch kontakta oss via info@svero.com 

Vagnar

För information om galvad balkvagn kontakta oss via info@svero.com

Finns produkten som rostfritt? keyboard_arrow_downexpand_less
Lyftblock

Information om rostfritt lyftblock finns i webshopen, för ytterligare information kontakta oss via info@svero.com

Kätting

Information om rostfri kätting finns i webshopen, för ytterligare information kontakta oss via info@svero.com

Vinsch

Information om rostfria vinschar finns i webshopen, för ytterligare information kontakta oss via info@svero.com

Kan jag få längre kätting? keyboard_arrow_downexpand_less

Längre kätting är möjlig på flera av våra produkter, se information under respektive produkt eller kontakta oss via info@svero.com 

Var hittar jag produktinformation? keyboard_arrow_downexpand_less
Step-Filer

Stepfiler för Svero-produkter kan laddas ner i inloggad i webshopen eller beställas via info@svero.com

Manualer

Manualer för Svero-produkter kan laddas ner via webshopen eller beställas via info@svero.com

Ritningar

Måttskisser kan laddas ner via webshopen eller beställas via info@svero.com

Under vilka standarder lyder Svero's produkter? keyboard_arrow_downexpand_less
Brandklass, IP-Klass EN-STD m.m.

Produkterna i Sveros sortimentet lyder under EU Maskindirektiv 2006/42/EG och dess underliggande standarder. Information om brandklass, IP-klass, EN-STD mm finns under respektive produkt. För ytterligare information kontakta oss via info@svero.com

EN-SIS

Information om EN-SIS mm finns under respektive produkt; för ytterligare information kontakta oss via info@svero.com

Kan Sveros blockvagnar typ 20 användas vid -40 grader Celcius? keyboard_arrow_downexpand_less

Svero blockvagnar kan användas i temperaturer från -10 till +50° C.

Vad har era produkter för kapacitet? keyboard_arrow_downexpand_less
Kapacitet

Uppgifter angående kapacitet på våra produkter finns i Svero-shopen under respektive modell.

Mått

Uppgifter angående mått på våra produkter finns i Svero-shopen under respektive modell.

Storlek

Uppgifter angående storlek på våra produkter finns i Svero-shopen under respektive modell.

Varför kan jag inte se CAD-filer? keyboard_arrow_downexpand_less

CAD-filer finns ej för alla våra produkter; stepfiler laddas ner via hemsidan eller beställs via info@svero.com.

Var tillverkas era produkter? keyboard_arrow_downexpand_less

Svero-märkta produkter tillverkas i Sverige eller i Kina.

Enligt vilka standarder är era manuella lyftblock testade? keyboard_arrow_downexpand_less

Svero's manuella lyftblock är testade enligt EU-direktivet 2006/42/EG, Standard EN 13157.

Hur får jag tag på ritningsunderlag? keyboard_arrow_downexpand_less

Step-filer på Svero-produkter kan laddas ner i webshopen eller beställas via info@svero.com

keyboard_arrow_downexpand_less
Var hittar jag certifikatet? keyboard_arrow_downexpand_less

Certifikat för Svero-produkter finns i produktens förpackning tillsammans med manualen vid leverans.

Hur får jag tag i ett nytt certifikat? keyboard_arrow_downexpand_less

Skicka produktmodell och fullständigt serienumret (se märkning på produkten) till info@svero.com.

Om du har ett kundkonto kan du logga in och ladda ner certifikatet där.

Leverans
Vad har ni för leveranstid? keyboard_arrow_downexpand_less

Normalt är leveranstiden 2-3 vardagar beroende på var i Sverige du bor.

Hur sent kan man beställa för att leveransen ska skickas samma dag? keyboard_arrow_downexpand_less

Ordrarna skickas normalt 1-2 vardagar efter beställning. Om det är brådskande så kontakta oss, så försöker vi skicka er order samma dag.

Var hittar jag prislistan för leverans? keyboard_arrow_downexpand_less

Kontakta oss för priser på frakt och fraktalternativ.

Hur spårar jag en försändelse? keyboard_arrow_downexpand_less

Om er mailadress finns i vårt system så skickas en spårningslänk automatiskt till er så fort er order lämnat vårt lager.

Vad har ni för fraktkostnader/-alternativ? keyboard_arrow_downexpand_less

Kontakta oss för priser på frakt och fraktalternativ.

Vad gäller för returer? keyboard_arrow_downexpand_less

Kontakta oss angående returen så hjälper vi er hur ni ska gå till väga.

Vad kostar frakten? keyboard_arrow_downexpand_less

Kontakta oss för priser på frakt och fraktalternativ.

Hur lång tid tar frakten? keyboard_arrow_downexpand_less

Kontakta oss för information. Det skickas även en spårningslänk automatiskt till er så fort er order lämnat vårt lager.

Kan ni skicka express? keyboard_arrow_downexpand_less

Ja, det kan vi lösa. Kontakta oss så hjälper vi er.

Utför ni service på lyftprodukter? keyboard_arrow_downexpand_less

Ja, vi utför service på alla våra egna produkter och har även service på en del andra varumärken.

Kan ni skicka någon på service? keyboard_arrow_downexpand_less

Ja, ta kontakta oss så kan vi se om vi kan hjälpa er att serva produkten.

Eftermarknad
Vad ska jag göra om min produkt gått sönder? keyboard_arrow_downexpand_less

Om din produkt gått sönder kontaktar du oss per mail eller telefon.

Krävs det besiktning på era produkter? keyboard_arrow_downexpand_less

Besiktning av lyftprodukter krävs enligt EU:s Maskindirektiv 2006/42/EG och dess underliggande standarder.

Vad gäller för årlig service? keyboard_arrow_downexpand_less

Enligt lag måste en årlig besiktning av lyftprodukter som lyfter mer än 500 kg genomföras.

Kan jag skicka produkter till Svero för reparation? keyboard_arrow_downexpand_less

Kontakta Svero via mail eller telefon om något är fel med din produkt.

Svero
Är ni en tillverkare av lyftprodukter? keyboard_arrow_downexpand_less

En del av Svero-produkterna är tillverkade i Sverige, en del i Kina.

I vilka länder har ni återförsäljare? keyboard_arrow_downexpand_less

Svero har återförsäljare i många av de europeiska länderna, se information under Kontakta oss.

Varför Svero? keyboard_arrow_downexpand_less

Vi arbetar med all typ av lyftutrustning och skapar lösningar oavsett vad, hur och var du vill lyfta. 

Är er webbsida tillgänglig på andra språk? keyboard_arrow_downexpand_less

Svero-sidan är tillgänglig på svenska och engelska.

E-handel & hemsida
Hur blir jag webbkund hos er? keyboard_arrow_downexpand_less

Du behöver inte vara registrerad kund för att handla hos Svero, alla är välkomna att beställa!

Var hittar jag användarnamn och lösenord? keyboard_arrow_downexpand_less

Efter att skickat in formulär om registrering skickas användarnamn och login ut via mail.

Vad är skillnad på inloggat och utloggat läge? keyboard_arrow_downexpand_less

I inloggat läge i webbshoppen är ert pris, lagersaldo, certifikat, fakturor, orders och offerter tillgängligt.

Var hittar jag åtkomst till CAD-filer/ Step-filer? keyboard_arrow_downexpand_less

Stepfiler för Svero-produkter kan laddas ner inloggad i webbshoppen eller beställas via info@svero.com.

Hur loggar jag in på mitt konto? keyboard_arrow_downexpand_less

Inloggning till Svero-shoppen sker via hemsidan.

Hur registrerar jag ett konto? keyboard_arrow_downexpand_less

För att bli webbkund hos Svero skickas formuläret om registrering in.

Varför ska jag skapa ett konto i e- handeln? keyboard_arrow_downexpand_less

Som webbkund i Svero-shoppen har du tillgång till dina priser, aktuellt lagersaldo, orderhistorik samt kan enkelt lägga din order.

Mitt lösenord fungerar inte, vem kontaktar jag? keyboard_arrow_downexpand_less

Om ditt lösenord ej fungerar kan du begära nytt via länk på login-sidan eller kontakta oss via mail info@svero.com.

Är er webbsida tillgänglig på andra språk? keyboard_arrow_downexpand_less

Svero-shopen är tillgänglig på svenska och engelska.

Kan alla registrera konto hos er? keyboard_arrow_downexpand_less

Nej, för att få ett konto hos oss måste du handla frekvent eller lägga större beställningar.

För engångsköp eller mer sällan kan du fortfarande beställa på hemsidan utan att registrera dig.  

     

ISO & Kvalité
Är Svero ISO-certifierat? keyboard_arrow_downexpand_less

Svero är certifierat enligt ISO 9001:2015 och 14001:2015.

Är Svero ISO 14000 certifierade? keyboard_arrow_downexpand_less

Svero är certifierat enligt ISO 9001:2015 och 14001:2015.

Utbildning
Behövs det formell utbildning för att lyfta med era produkter? keyboard_arrow_downexpand_less

Ingen formell utbildning behövs för att utföra lyft med den typ av produkter vi säljer.

Ekonomi
Vad gäller för betalning? keyboard_arrow_downexpand_less

Betalning sker enligt uppgifter på fakturan alternativt väljs i kassan i webbshoppen.

Jag saknar min faktura. Vad gör jag? keyboard_arrow_downexpand_less

Kontakta oss via mail info@svero.com för fakturakopia.

Är det fraktfritt som gäller? keyboard_arrow_downexpand_less

Nej, fraktkostnad tillkommer.

Kan jag betala i dollar? keyboard_arrow_downexpand_less

Kontakta oss via mail info@svero.com för avstämning om betalning i annan valuta än SEK och EUR är möjlig.

Hur sker betalning? keyboard_arrow_downexpand_less

Betalning sker enligt uppgifter på fakturan alternativt väljs i kassan i webshopen.

Vilka betalalternativ finns? keyboard_arrow_downexpand_less

Betalning sker enligt uppgifter på fakturan alternativt väljs i kassan i webbshoppen.

Villkor
Återförsäljare
I vilka länder har ni återförsäljare? keyboard_arrow_downexpand_less

Svero har återförsäljare i många av de europeiska länderna, se information under Återförsäljare.